Pelancaran Passport ASEAN dan "Raya with Friends" oleh Gaya Travel



Pelancaran Passport ASEAN dan "Raya with Friends" oleh Gaya Travel | Selamat hari raya... selamat hari raya... kepada teman dan saudara a a a a... semoga bahagia... - lagu Sudirman.

Lamanya tak update blog. Perkakas untuk 'meghapdet' semua diangkut sekali balik kampung tapi jangankan WiFi line U Mobile tak ada di kedua-dua kampung, macam balik ke zaman 90an pulak dah. Nak balas ucapan Selamat Hari Raya Pojiegraphy dan Supermeng Malaya pun tak dapek.

Since masih dalam mood hari raya kita menjengah open house lah pulak di bulan Syawal ni. Ada program baru uols ... chekidautttt !
 
Sebagai langkah untuk lebih dikenali umum serta berhubung dengan lebih ramai penonton, majalah Gaya Travel Nusantara (lebih dikenali sebagai Gaya Travel) telah melancarkan program televisyen terbaru yang diterbitkan oleh Radio Televisyen Malaysia (RTM) bertajuk "Passport Asean". Usaha ini merupakan perkongsian pintar antara Gaya Travel dan RTM selaku penyiar nasional, beserta Air Asia selaku syarikat penerbangan rasmi program tersebut.
 

Majlis pelancaran Passport Asean yang sederhana tetapi meriah. Kelihatan wakil Air Asia dan RTM sedang mengecop passport gergasi sebagai gimik pelancaran program.
 
Orang-orang kuat Passport ASEAN
 
Pengacara Passport ASEAN
 
Selari dengan perlantikan Malaysia sebagai pengerusi ASEAN bagi tahun 2015, 'Passport ASEAN' membawa para penonton Malaysia bersama-sama menjelajah destinasi-destinasi tertentu di sekitar ASEAN. Harus tonton nih, aku belum sampai lagi ke Filipina, Myanmar dan Laos. Selain menampilkan tempat-tempat tarikan pelancongan, ia juga mempoerkenalkan budaya masyarakat setempat dan penginapan di destinasi-destinasi tersebut. Haa... kepada yang suka mencuba hotel-hotel baru dan berbintang jangan lepaskan peluang menonton ya.
 
Hasrat pembikinan program ini ialah untuk mengembangkan minat masyarakat umum untuk melancong dalam rantau ASEAN sebagai satu pasaran besar tanpa batasan. Kalau nak tahu, banyak syarikat penerbangan yang beralih ke rantau ini. Daripada pergi jejauh tak balik modal adalah lebih ekonomik jika dapat mengangkut para pelancong pusing pusing di sekeliling ASEAN aje. Ada beratus tempat kita boleh lawati walaupun berbajet rendah.
 
Diantara penaja-penaja lain yang turut menjayakan program Passport ASEAN adalah:
 
1. Agoda.com (Malaysia & Indonesia)
2. Hotel Quickly (site untuk book hotel one day in advance or the day you want to stay)
3. Hotel Pullman Saigon Centre
4. SelamatBercuti.com
5. Garage51 by Coffee Societe (mochalatte sumpah sedap )
 
Ada 19 penaja keseluruhannya termasuk Air Asia.
 
Selepas pelancaran 'Passport ASEAN, dijalankan pula majlis 'Raya with Friends' sempena Aidilfitri juga di Ruang, Seksyen 16, Shah Alam. Majlis raya santai ini dihadiri oleh lebih 250 tetamu merangkumi wakil media, personaliti berpengaruh, pegawai kerajaan dan pemain industri pelancongan. Agak lama tak jumpa kengkawan, keje bergambar je lah kami kat 'instabooth' tu.  Contact instabooth@gmail.com kalau berhajat nak sewa peralatan mereka di majlis-majlis anda. Aku pun tak sedar diri bergambar hehe.. siap print 2 keping per session lagi.
 
 Kuih muih yang sangat sedap secukup rasa. Tu belum termasuk nasi beriyani, nasi lemak dengan sambal super sedap, mi kari, kambing golek, durian, rambutah ..fuhhh ! Sesia diet sebulan setengah.


 Kemain seronok mawardiyunus.com, letopkeypad.blogspot.com, fatinbella.com dan budakpacak.com. Aku pun terjebak juga hehe...
 
The boys and girls of Gaya Travel magazines
 
Shamsul Bahrine Zainuzzaman's photo.
Gambar dari fb Sharm at Ruang-eventspace.
 
Ingat ya...
 
Hari siaran : Setiap Ahad selama 13 minggu
 
Waktu siaran : 9.30 malam
 
Chanel : TV1
 
Episod pertama : 26 Julai 2015
 
Selain tempat menarik, apa lagi yang best? : Ada kuiz mingguan, ada HADIAH !! Make sure handphone di tangan. Yang paling cepat dan tepat, dia menang! Pemenang episod pertama dapat pakej percutian 3 hari 2 malam di Philea Resort Melaka bernilai RM1,800. Kelas kau!
 
Rajinkan diri melawat www.gayatravel.com.my serta fb, twitter and instagram @gayatravel untuk hebahan terkini.
 
 Selamat Hari Rayaaaaa !!
 
 
 
 

Post a Comment

0 Comments