Pelayaran Islamik Pertama Di Dunia 3.0!



Assalamualaikum dan selamat tahun baru 2015!



Tahun 2014 telah selamat dalam lipatan sejarah. Tahun baru, diary baru, tempat yang dituju untuk beristirehat pun carilah yang baru juga. Ingat lagi tak aku ada pos tentang pakej percutian pelayaran? haaa...kalau yang hari tu seronok sesangat yang kali ni laaaagiii best!


INTRATAMA TRAVEL CONSULTANT & TOURS (M) SDN BHD.(ITCT) yang merupakan konsultan acara untuk perseorangan dan korporat akan mengadakan trip pelancongan Pelayaran Islamik Pertama Di Dunia 3.0! Oleh kerana mendapat banyak permintaan trip kali yang ketiga ini akan belayar pada 1-4 Februari 2015 untuk laluan KL-Penang-Krabi-Phuket-Penang. Dari KL kita naik bas lah, mano ado laut kek KL tu...banjir kilat selalu hehee.. 'Orang lain' pi semayang time tu kita pun pi bercuti sambil beribadah jugak lerrr....toksah masuk KL lah time ni weh, confirm sesak dengan pendatang asing. Kita pergi jauh sikit melihat alam ciptaan tuhan.

http://ilmucahayakehidupan.files.wordpress.com/2013/05/d987d988-d8a7d984d8b0d98a-d8acd8b9d984-d984d983d985-d8a7d984d8a3d8b1d8b6-d8b0d984d988d984d8a7-d981d8a7d985d8b4d988d8a7-d981d98a-d985d986.png
sumber: ilmucahayakehidupan.com

Apa yang menarik sangat dengan Pelayaran Islamik 3.0 ni?

Oleh kerana program sama yang di telah dibuat sebelum ini sold out dengan pantas, pakej kali ini juga on first come first serve basis. Siapa cepat dia dapat. Sepanjang kita belayar nanti masa akan dipenuhi dengan aktiviti yang berfaedah untuk pengisian rohani diantaranya:

 
 Senarai program yang telah diaturkan


Yang paling aku nak belajar dan bersoal jawab ialah cara mengetahui kedudukan kiblat, bukan sahaja di atas kapal tetapi ketika bermusafir sekiranya kompas kiblat aku tertinggal. Elok juga kita pelajari bab solat jamak dan qasar itu terlebih dahulu sebelum bertolak ya. Bermusafir ni sebenarnya tidaklah menyukarkan kita untuk bersolat kalau tahu caranya. Islam itu mudah.

Personaliti yang akan memberi ceramah pula memang dah terkenal dengan kehebatan masing-masing. Aku ni kalau mendengar ceramah, lebih suka diajar oleh orang yang dah berkeluarga dan beranak-pinak serta adil dalam mengeluarkan pendapat. Ni dia ha...

1. Ustaz Badlishah - Penceramah Bebas
2. Sheikh Abdelaziz Ghonim - Ahli Majlis Fatwa Al-Azhar Tanta/Ustaz Arab Kelate
3. Dato Hassan mahmud - Penceramah Bebas
4. Dato' Dr Hj Fadzilah Kamsah (Pakar Motivasi)
5. Imam Muda Miril



Finalis Pencetus Ummah pun ada

Selain daripada itu kita akan cop passport di Thailand juga, kita akan singgah di Krabi dan Phuket yang memang terkenal seantero dunia dengan kecantikan pantainya yang memutih. Lautnya apatah lagi. Di Phuket tu kita akan ke sebuah sekolah pondok dan shopping di Premium Outlet Phuket. Dah tentu ke sekolah pondok dulu...kalau ke POP dulu jenuhlah nak mengumpulkan cik kiah-cik kiah semula hahaa.. Hidup ni bukannya 24 jam di tikar sembahyang aje ye, hidup kena seimbang tetapi mesti berlandaskan syariat.

 

Lepas tengok gambar ni cuba pejam mata dan bayangkan kita berada di dalam jemaah yang ramai ni sama-sama bersolat dan berdoa, merayu kepada Allah. Pejam mata dan bayangkan suasana sunyi sepi diterangi cahaya bulan bintang di langit, hanya kedengaran desiran ombak sambil khusyuk mendengar imam mengalunkan suaranya membaca surah al quran. Alangkah seronoknya... Allahu.... cubalah.

Kemudian bayangkan lagi selepas sapedek kita berehat di kerusi malas sambil berbual dengan kenalan baru dan menikmati kehebatan fasiliti kapal Superstar Libra itu sendiri yang serba mewah. Manalah tahu kenalan baru kita tu akan menjadi penyebab untuk kita lebih berjaya di kemudian hari. Takkan nak lepak kat bilik aje kot?

Jika berminat untuk sentiasa dapat makan minum bersama dengan para penceramah pun boleh dengan sedikit bayaran tambahan. Nak tahu lebih lanjut mengenainya boleh bertanya dengan https://www.pelayaranislamik.com  . Kalau tak nak pun takpe... kita dengar dan ikuti nasihat serta pandangan mereka selama mana mereka tak mengajak kita kepada perkara kejahatan. Haiii dapat berjumpa dan mendengar ceramah mereka dalam satu masa pun dah cukup bagus.


Siapa yang patut mengikuti Pelayaran Islamik Pertama Di Dunia 3.0!

Kita kita dan kita! hahaa...


Kalau diri sendiri tak dapat tak dapat pergi hadiahkanlah kepada saudara baru ke...mak ayah ke..isteri tercinta ke (kalau dia nak pergi dengan bff) atau boleh juga dijadikan hadiah cabutan bertuah bagi syarikat-syarikat. Cuba naik kapal mewah lah pulak. Jangan bimbang kapal ni besar dan stabil bukannya terasa pun ia bergerak, macam duduk dalam bangunan je.

 Exited dah nak belayar dalam Pelayaran Islamik Pertama Di Dunia 3.0?

Sila daftar ONLINE sahaja. Tiada mana-mana individu, agen, syarikat pelancongan, dealer, pemborong ataupun 'ulat tiket' yang dilantik oleh pihak IntraTama dalam sebarang transaksi berkaitan Pelayaran Islamik ini. IntraTama tidak bertanggungjawab dengan sebarang transaksi dan tuntutan yang dibuat selain dari laman web rasmi ini - https://pelayaranislamik.com/daftar/3/step1.php!


Update:
Kini bayaran juga boleh dibuat dengan kad kredit. Pandangan pengguna dah didengar.




Syarikat yang memfokuskan misi untuk menjadi peneraju kepada pelayaran islamik ini boleh dihubungi di:

INTRATAMA TRAVEL CONSULTANT & TOURS (M) SDN BHD
No 2.08, Jalan Prima SG 1,
Prima Sri Gombak,
68100 Batu Caves,
Selangor Darul Ehsan
Email : info@pelayaranislamik.com
Tel : +603-6185 0010
Fax : +603-61899010

Tel : +603 6185 0010
Fax : +603 6189 9010
Email : info@intratamatravel.com 
Web : https://pelayaranislamik.com


Ingat tarikh tu, 1-4 Februari 2015!

Post a Comment

3 Comments

  1. Satu pelayatan paling unik di dunia dengan penuh pengisian ilmiah dan kagamaan untuk pengetahuan dunia akhirat baguslah...

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.