Puteri Harbour Family Theme Park | Lat's Place



Puteri Harbour Family Theme Park | It's where playtime comes to life !

PHTP merangkumi empat aras taman tema keluarga yang menghidangkan pengalaman menarik melalui karakter kartun kanak-kanak yang terkenal seantero dunia. Ia merupakan Bandar Sanrio Hello Kitty Town yang pertama di luar Jepun, Lat's Place yang merupakan restoran animasi yang pertama di dunia dan lima karakter di dalam The Little Big Club iaitu Bob the Builder, Barney and Friends, Angelina Ballerina, Pingu the Penguin dan Thomas and Friends.

Ni cheq nak ceghita pasai restoran interaktif Lat's Place.

Sebagai seorang kartunis yang sangat berjaya di Malaysia sehingga karyanya tersebar luas di luar negara, jenama yang kukuh ini meyakinkan pelabur untuk membuka Lat's Place. Gaya kartun Lat yang bercirikan masyarakat majmuk Malaysia menceritakan kehidupan budak kampung serta hal ehwal semasa dan dipersembahkan dengan menarik serta tidak berat sebelah. Kalau dia nak menyindir, dia sindir aje. Tiada siapa yang membantah pun. Teringat aku dalam salah satu buku komik tebal yang aku beli, beliau menyindir DBKL yang menggantung lampu lip lap lip lap hinggakan pelancong tak perasan mana satu traffic lights hahaaa....sinis ! Begitulah sepatutnya orang seni, peka dengan keadaan semasa.

Aku kenal dengan Lat ni pun melalui majalah Gila-Gila yang gila kubeli di zaman sekolah dulu. Lagi mak tak bagi beli laaaagiii kita beli sorok sorok hahaaa....


 Berseronok mengalahkan bebudak ! hahaa...

Step into the comic world of Lat and meet his LAToon friends for an interactive and engaging animated experience while you embark on an amazing culinary adventure !In these themed restaurant, the fun adventures of Lat The Kampung Boy will come to life right before your very eyes ! Boleh berborak dengan karakter tu youuuu....

Masa ke sini hari tu kami dihidangkan dengan mee hoon goreng dan kuih muih. Sedaplah pulak mee hoon tu tapi masa singkat sangat, tak sempat nak menambah. (Eh, kata nak kurus kak?)


 Cakkkk !!!


 
 Ada jalan yang kering gagah jugak nak lalu kat air pancut

Souvenir ! souvenir !


Datuk Lat is our national assets. Hebatnya beliau sampai kat badan kapal terbang pun ada lukisan dia.

 
Menarik juga tempat ni. Alamatnya di :

Persiaran Puteri Selatan
Puteri Harbour
79000 Nusajaya
Johor Darul Takzim
Tel : 1300 88 FAMILY (326459)
Emel : ph.enquiries@tar.com.my for online ticketing
 
hubungi 1300 88 LATS (5287) or +603 2203 9667 (jika dari luar Malaysia)
Call centre agents are available to take your call from 9am to 8pm everyday. Phone bookings are available for tickets one day prior to the intended visit.
 
For more info kindly visit :
 
Waktu perniagaannya adalah :
Isnin, Rabu-Jumaat 11am-8pm
Hari minggu dan cuti umum 9am-8pm
(dinner starts at 6pm)
 
Tutup pada Selasa kecuali cuti sekolah dan cuti umum
 
Tanya mereka ya, jangan tanya saya . Tak dapek sey nak jawab kang.

Post a Comment

0 Comments