Get an income protection encik!



Pernahkah tuan/puan terfikir, kalaulah semalam anda hilang upaya kekal untuk bekerja atas sebab penyakit atau kemalangan,
 apakah yang nak dihidangkan di atas meja untuk isteri dan anak-anak?
mana datangnya duit untuk berulang-alik ke hospital? dengan ubatnya lagi...
bagaimana anak-anak nak meyambung pelajaran?

ada orang kata, company aku dah cover so buat apa nak ambil another protection?
you tahu tak berapa tinggi coverage yang company you bagi?
you tahu tak yang company biasanya hanya sanggup menanggung kita yang sakit ni selama enam bulan sahaja?
and you perasan tak, di syarikat yang sama dengan benefit yang sama kawan-kawan you yang berbangsa cina dan india tetap mempunyai perlindungan takaful/insurans yang dibiayai sendiri siap dengan medical card lagi? why not us?

Kalaupun kita tak bekerja di tempat yang berisiko tinggi begini, kita tetap berisiko untuk mendapat penyakit. Orang lelaki paling ramai sakit jantung
wanita cina- breast cancer
wanita melayu- kencing manis

Staff yang bekerja di pejabat syarikat ni terdedah dengan dust partical. Kesian aku tengok aci yang jadi cleaner tu, tak berhneti-henti menyapu dan mop lantai kantin.


Sekiranya panjang umur pulak, adakah duit kita cukup untuk menanggung sampai umur 80 tahun? dapat gaji penuh pun tak cukup inikan pula pencen yang separuh tu.

Duit EPF ado.... tekau. Masa kita dah boleh keluarkan duit EPF, masa tulah anak-anak menyambung pelajaran, ada anak yang nak kahwin, masa tulah road tax kereta dan motor takaful expire...kena loading lagi sebab kereta dah berumur 20 tahun, eh macam-macam la. Harga makanan pun dah melambung entah berapa kali ganda. Harga ayam sekarang pun dah seploh hengget dik!

Tahu tak kos ke IPTA/IPTS sekarang antara 25-350 ribu ringgit? La ni pun setiap tahun kecoh SPM leavers yang cemerlang tak dapat menyambung pelajaran ke IPTA. Nak ke IPTS? Siap an duit yo lah.

So, get a takaful protection from Etiqa. Diri kita, tanggungjawab kita.
Emel ruggedmom@gmail.com for enquiries.

Post a Comment

0 Comments